Kek Coklat.....

Mmmmmm....
Kate nak diet... tp mcm jenis makanan yg aku nak mkn... x pe la...
x dpt mkn pun x pe... janji dpt mkn kek Coklat....
Ni resepi yang aku tgok dlm buku resepi mak aku....
Kek Coklat 
Bahan-bahan ( saiz 20 cm )
- 2 biji telur
- 1 cawan minyak masak( x pakai Butter yea)
- 1 cawan gula pasir
- 1 cawan gula perang
- Bahan A
- 1 sudu kecil vanila
- 1 1/2 cawan susu segar perisa coklat
- 1/2 cawan air campur dgn 2 sudu kecil nescafe
- Bahan B
- 2 sudu kecil sodium bicarbonate
- 1 sudu kecil baking powder
- 1/2 cawan serbuk koko
- 2 cawan tepung gandum
- ** Topping **
- 1/2 cawan koko van hauten
- 1/2 cawan susu pekat
- 1 sudu besar minyak masak
Cara-cara
- Pukul telur hingga kembang
- Masukkan gula dan pukul lagi
- Kemudian masukkan minyak masak
- Ayak semua bahan B dan masukkan sedikit demi sedikit ke dalam telur tadi berselang seli dengan bahan A. Gaul sehingga sebati.
- Bakar pada suhu 170 darjah selama 1 jam atau sehingga masak
- Untuk toppingnya.. masukkan semua bahan-bahan ke dalam periuk, dengan api kecik panaskan sampai nampak dah ok...tuang je atas kek yg dah sejuk....
- Lupa plak nak bgatau... kalau nak letak coklat rice ke, coklat pearl ke... suka ati... tp letak lepas tuang topping n before topping tue sejuk...
Comments
alaaa kedekut tol la...