Friday, 6 August 2010

Berkenalan dengan Murid Masa Kini...

Ketua Kelas: Bangun....

Saya: Assalamualaikum Kelas...

Kelas: Waalaikumusalam Cikgu Hizrian...

Saya: Ok... Sebelum duduk, awak tengok bawah meja dan kerusi awak dulu...
apa yang awak nampak?
Ada sampah kan... sebelum duduk, cikgu nak semua orang kutip dan buang sampah-sampah tu dulu...

Murid: semua kutip sampah dan buang

Saya: Baiklah kelas, sebelum kita mulakan pelajaran, cikgu nak berkenalan dengan semua orang...
bacakan biodata ringkas dulu
 Ok... ada apa-apa soalan tak?

Murid: berebut-rebut nak angkat tangan tanya soalan

Saya: Wowww.... ramainya nak tanya soalan...
baiklah, cikgu cuba jawap satu persatu ye...

Murid A: Berapa umur cikgu?
Saya: Hmmm... 23 tahun...
Kelas: Eh... Mudanya...

Murid B: Cikgu dah ade Girlfriend?
Saya: Errrrrkkkk... next question Please...
Kelas: alaaaaa cikgu... cakap la...
Saya: Rahsia... OK... next question please...

Murid C: Cikgu kaya tak?
Saya: hmmm... materialistik betul budak-budak ni cikgu x kaya...
Kelas: laaa... ye ke? Habis, cikgu miskin ke?
Saya: Hmmmm... tak de la miskin...
Kelas: OOOOoooooo...


Murid D: Cikgu minat JB x?
Saya: ha??? JB Johor Bahru ke? cikgu pernah pegi, tp nak buat apa minat JB?
Kelas: Bukan Johor Bahru la cikgu... Justin Beiber la...
Saya: Omaigod... tolong la ye... I'm sick of that name after I came here...
Kelas: kenapa cikgu? jeles ek...
Saya: takdenye saya nak jeles, bila datang sekolah ni saya asyik dengar nama dia je... MUAK!!!
Kelas: OK...

Hmmm.... Banyak gila kot soalan merapu budak2 ni...
kepada korang2 ni... x yah la layan sangat soalan budak2 ni...

P/S:lupa plak nak bgtau... Semua perbualan ini tidak direkodkan... hahaha

6 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

selamat pagie cikgu :)

ilyana kamaruddin said...

comeynya dak2 ni...gerammmmmmmm....kl ak bdk2 ceni la best..xpe..at least ko xpnh dpt soklan mcm ak ni...

bdk sks: cikgu...nape pp cikgu tebal??
ak speechless xtrjwb sbb terlmpau nk tergelak..ahahah..

HizRyanz said...

Misz Pinkie~ Selamat petang....
hehehe...

Ilyana~ huhu... dak2 ni mmg comel gle...
tp kdg2 x terlayan...
bnyk lg soalan2 yg dorg tny ok... tp x ingat...

n lupa plak, semua soalan tu dlm English...

.a.n.a s.y.u.k.r.i.a.h. said...

Hi Cikgu Hizryanz! Ingat saya lagi tak? Ala anak murid cikgu yang cantik tu! haha

HizRyanz said...

Ana~ Ingat ma...
Cikgu mmg sentiasa ingat ana... Ana je x ingat cikgu... wawawa...

Zafirah said...

haha. comelnye budak2 nie tanya soklan camgitu.. panggil justin beiber JB lak tu.. fira pun tataw JB stand for that guy's name. haha. adeh budak2 zaman skrg ni.. :P