Wednesday, 8 April 2009

Manner....

Last few days sy ade shout something kat my facebook psl manner...
bukan ape, sy tgok ramai budak2 zaman sekarang dah hilang manner n etika dorang...
seems like manner is not an important thing in our life...
ish3x...
mmg sy x suka kalau tgok org x de manner nie...

Sape yg patut dipersalahkan kalau tgok manner budak2 nie???
Ibu bapa???
Guru???
Kawan2???

Selalunya, bila kita tgok ade org kurang ajar selalu kita akan kata...
"Ish... Mak Bapak dia x ajar manner ke???"
pernah x korg rase n terfikir bende mcm nie???
Sometimes kita tgok, Mak Bapak dia punya sopan n baik...tp bila tgok anak dia...
MasyaAllah... perangai mcm setan...
Ha... Salah sape??? mesti mak bapak dia ade ajar gak kan...
tp ye la... masuk telinga kanan, keluar telinga kiri...

Rase mcm geram sgt2 bila tgok org x de manner ni...
bukan nak ckp sy terlalu beretika n perfect sgt...
tp at least respect others tue very important...
Bukan sy x pernah kata @ kutuk orang...
tp berpada-pada la... jgn smpai org tue terasa sgt...

Sy tgok one of my friends, mcm x de manner sgt...
pdhal dia ni pandai...
sy ingat sgt bile tetiba di keluar word yg sgt menyentap...
dah le lect perempuan dlm klas tue... dia leh ckp benda lucah kat dpan lect tue...
nasib baek la lect tue mcm x kisah n sporting sket...
Imagine la, kalau tetiba lect tue jenis sensitif n strict...
mesti dia sentap n pandang serong kat seluruh ahli kelas...
ha... ni la org kata..."Kerana Nila Setitik, Rosak Susu Sebelanga"...

So, bila korang nak sebut @ wat sesuatu tue fikir dulu sblm wat...
x psl2 rosak nama korg sendiri...
Buat bila korang rasa bende tue betul... But, Think First...

No comments: